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Zum Ende der Seite springen Material Editor Of 3DS-MAX ??????
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Spy3D Spy3D ist männlich
ascendence Vip


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Dabei seit: 29.06.2006
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traurig Material Editor Of 3DS-MAX ?????? Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Well come on i have to say i know nothing much about 3Dsmax,

I will be very happy if some1 can explain me the material editor of 3DSmax keeping in mind that i use zmodeler2, so there r so many things come in my mind when I try to use 3DSmax,

First of all Material Editor:
See in zmodeler when we import a dff which have all its texture in the same folder it get imported with all its textures, well this same don't happen in 3DSmax.

Ok then 2nd thing:
In Zmodeler if we import a dff which don't have the textures in its folder we still get its material names in material editor like the pic below so we can select the textures our self and put them to the material but damn this same dont happen in 3DSmax, bcoz in material editor of 3DSmax we only see those gray balls and thats it, So plz explain me this how can i see the material names like we see in zmod 2.

Material Editor of Zmodeler 2:



Material Editor of 3DSmax:



I hope i explained my problem correctly.
Anyone's help will be greatly appreciated Augenzwinkern .

(English only please)

Thanx...

__________________


12.07.2006 12:20 Spy3D ist offline E-Mail an Spy3D senden Homepage von Spy3D Beiträge von Spy3D suchen Nehmen Sie Spy3D in Ihre Freundesliste auf
Ackermann
Banned


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Dabei seit: 23.10.2005

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on the pipette click. then the material select. then one can it changes/look at.

(danke an piohh)

Dieser Beitrag wurde 1 mal editiert, zum letzten Mal von Ackermann: 12.07.2006 12:28.

12.07.2006 12:28 Ackermann ist offline Beiträge von Ackermann suchen Nehmen Sie Ackermann in Ihre Freundesliste auf
Spy3D Spy3D ist männlich
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sorry can u explain it abit more, i dont know where pipette is ?

__________________


12.07.2006 14:36 Spy3D ist offline E-Mail an Spy3D senden Homepage von Spy3D Beiträge von Spy3D suchen Nehmen Sie Spy3D in Ihre Freundesliste auf
Ackermann
Banned


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here is the pipette.

12.07.2006 14:45 Ackermann ist offline Beiträge von Ackermann suchen Nehmen Sie Ackermann in Ihre Freundesliste auf
Spy3D Spy3D ist männlich
ascendence Vip


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ok thanx lot man !!!

But what should i do next, after doing this i still didnt got the material names nor the car is textured unglücklich .

__________________


12.07.2006 15:35 Spy3D ist offline E-Mail an Spy3D senden Homepage von Spy3D Beiträge von Spy3D suchen Nehmen Sie Spy3D in Ihre Freundesliste auf
Deactivat
Abräumer


Dabei seit: 26.02.2006

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Textures must not be in the folder where the dff is !!
they are not needed.

When you want to assign a new texture, you can simply select this new
tga or bmp from where ever you want !


but if you want to retexture an object you need to assign the new texture to the material
and then you must unwrap UVWs !!!
this is to texture the object.


here you can see how to texture vehiclelights128
there are all steps explained very good:

How to Add working Lights and Licence plates to Custom Vehicles

good luck victory

Dateianhänge:
jpg mEditor2.jpg (54 KB, 38 mal heruntergeladen)
jpg mEditor.jpg (56 KB, 32 mal heruntergeladen)
12.07.2006 20:18 Deactivat ist offline Beiträge von Deactivat suchen Nehmen Sie Deactivat in Ihre Freundesliste auf
Spy3D Spy3D ist männlich
ascendence Vip


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Thanx alot man !!!

It will take time to understand this all, i have alot of confusion in my mind but hope this will be cleared up soon.

Thanx again victory

__________________


12.07.2006 21:56 Spy3D ist offline E-Mail an Spy3D senden Homepage von Spy3D Beiträge von Spy3D suchen Nehmen Sie Spy3D in Ihre Freundesliste auf
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